[Ks CHIUSO] Perdition's Mouth

Forum per la discussione di giochi o accessori ludici presenti su una qualsiasi piattaforma di raccolta fondi, esempi: kickstarter, indigogo, eppela, ulule, lanzanos, verkami, ecc... e non ancora disponibili in negozio.

Moderatori: Agzaroth, Mik, gavhriel, Aibindrye

Re: [Ks Futuro] Perdition's Mouth

Messaggioda Mik » 10 nov 2015, 23:22

Domani dovrebbe partire il ks.
Lo attendo con impazienza in quanto promette di essere cattivo come piace a me... Ed è hand management. Vediamo vediamo :grin:
Offline Mik
Maestro Goblin
Maestro Goblin

TdG Moderator

Collezione: Mik
Goblons: 110.00

Messaggioda caci2000 » 10 nov 2015, 23:46

Mik ha scritto:Domani dovrebbe partire il ks.
Lo attendo con impazienza in quanto promette di essere cattivo come piace a me... Ed è hand management. Vediamo vediamo :grin:

certo che un periodo peggiore per partire era dura da trovare...
Offline caci2000
Saggio
Saggio

Collezione: caci2000
Goblons: 0.00

Messaggioda Mik » 11 nov 2015, 7:47

Lo pensavo anche io :asd:
Infatti temo per loro che non riescano a portare a casa il progetto.
Anche se credo,essendo una piccola casa e avendo già praticamente tutto pronto, puntino a realizzarlo non a portare a casa chissà cosa.

Comunque avranno il mio supporto!! :approva:
Offline Mik
Maestro Goblin
Maestro Goblin

TdG Moderator

Messaggioda Simo4399 » 11 nov 2015, 8:48

Mik ha scritto:Comunque avranno il mio supporto!! :approva:

Boia! Non te ne scappa uno di questi KS!
improvvisare, adattarsi, raggiungere lo scopo
Offline Simo4399
Grande Goblin
Grande Goblin

Collezione: Simo4399

[Ks Futuro] Perdition's Mouth

Messaggioda Mik » 11 nov 2015, 12:19

Eh, dc e avventura (e cmon) sono il mio tallone d'Achille :(

Questo poi mi intriga parecchio come meccaniche (meno come ambientazione)
Offline Mik
Maestro Goblin
Maestro Goblin

TdG Moderator

Messaggioda Mik » 11 nov 2015, 18:17

Partito:

https://www.kickstarter.com/projects/50 ... ions-mouth

Non ci sono eb, ma se raggiunge alcuni step nelle prime 48 ore, si avranno delle aggiunte in ogni scatola ks.
Offline Mik
Maestro Goblin
Maestro Goblin

TdG Moderator

Messaggioda shinjy01 » 11 nov 2015, 18:41

Il periodo non è dei migliori, mi tocca saltare :consola:
Un Giorno Io Busserò Alla Tua Porta, e Tu Mi Aprirai !!

Disse il Postino
Offline shinjy01
Onnisciente
Onnisciente

Collezione: shinjy01
Goblons: 800.00
Sei nella chat dei Goblins Sono un Cylon Ho partecipato alla Play di Modena Gundam fan Battlestar Galactica fan Goldrake fan Il mastro dei dadi piu fico che ci sia!
Ho sostenuto la tana alla Play 2016 Ho contribuito alla Visibility della Play 2016!

Messaggioda Agzaroth » 11 nov 2015, 19:37

Do un'occhiata. (porca...)
(noi) non indulgemmo né a noi stessi né ad altri
Immagine
Offline Agzaroth
Black Metal Goblin
Black Metal Goblin

TdG Top Supporter
TdG Editor
Top Author 1 Star
Top Reviewer 1 Star
Top Uploader 2 Star
TdG Moderator

Collezione: Agzaroth
Goblons: 14,470.00
Utente Bgg: Agzaroth
Puerto Rico Fan HeroQuest Fan Sono un cattivo Membro della giuria Goblin Magnifico The Great Zimbabwe Fan Race Formula 90 Alta Tensione Fan
Caylus Fan Lewis & Clark Fan Io gioco col nero Ho partecipato ad una lettura condivisa dei Goblins Il trono di spade Fan Antiquity fan Podcast Maker

Messaggioda Sveltolampo » 11 nov 2015, 23:30

io :blink_sm:

per un po' mi disintossico dai ks....vediamo quanto resisto :pippotto:
Offline Sveltolampo
Grande Goblin
Grande Goblin

Collezione: Sveltolampo
Goblons: 10.00
Utente Bgg: Sveltolampo
Ho partecipato ad una lettura condivisa dei Goblins Sono un Sava follower Ho parteciapto al torneo di Clash Royale

Messaggioda caci2000 » 11 nov 2015, 23:35

Sveltolampo ha scritto:io :blink_sm:

per un po' mi disintossico dai ks....vediamo quanto resisto :pippotto:

Pensi di avere scelta?... Illuso! :twisted:

:rotfl:
Offline caci2000
Saggio
Saggio

Collezione: caci2000

Messaggioda Mik » 12 nov 2015, 21:51

In un update, in cui spiegano il perchè di una cifra per il founded così alta, scrivono quanto segue:

The hard truth is that if Perdition’s Mouth doesn’t fund then there is a high chance it will never be produced. This campaign is not a glorified pre-order system like you sometimes see on Kickstarter. It’s really the kind of project Kickstarter was originally created for: helping a small company make a dream come true. And dreams are more expensive to produce than products.

La cosa era abbastanza evidente dall'inizio, secondo me. Ora, capisco il fare le cose seriamente, ma un po' di furbizia su ks ci vuole.
Conveniva tenessero il founded dichiarato più basso... Diciamo 40k-50k... E poi vedevano come andava. L'essere founded attira sempre. Se poi passavano i 70k bene, altrimenti lo cancellavano.

Io spero ce la facciano... Ma non la vedo facile.
Offline Mik
Maestro Goblin
Maestro Goblin

TdG Moderator

Messaggioda Agzaroth » 12 nov 2015, 21:57

Vero. Tutto vero, purtroppo. Vado a pledgiare.
(noi) non indulgemmo né a noi stessi né ad altri
Immagine
Offline Agzaroth
Black Metal Goblin
Black Metal Goblin

TdG Top Supporter
TdG Editor
Top Author 1 Star
Top Reviewer 1 Star
Top Uploader 2 Star
TdG Moderator

Collezione: Agzaroth
Goblons: 14,470.00
Utente Bgg: Agzaroth
Puerto Rico Fan HeroQuest Fan Sono un cattivo Membro della giuria Goblin Magnifico The Great Zimbabwe Fan Race Formula 90 Alta Tensione Fan
Caylus Fan Lewis & Clark Fan Io gioco col nero Ho partecipato ad una lettura condivisa dei Goblins Il trono di spade Fan Antiquity fan Podcast Maker

Messaggioda Mik » 14 nov 2015, 15:26

Du seguito un commento che l'autore stesso dice descriva molto bene il concetto di difficoltà in Perdition's Mouth (dovrebbe piacerti @Agzaroth ;) ) :

That system reminds me some video games, where you can make a scenario again until reaching a good "rank".

You're true that "hard" is sometimes used to describe: "you need a 6 on a D6 to succeed". Yes, it is hard, but very unintresting because you can't do anything about the result. In my mind, Perdition Mouth will be the opposite: you can do everything about all your actions: nothing prevents you to use your full hand for each actions, but then you may have to do nothing and rest. Or you can take risky actions and not succeed in all of them. When you miss some action, you find yourself thinking "I should have used that card I held for later!", and that's a good feeling. When you lose, it's because you took the bad decisions. The randomness in the game only make those decisions to be different each time you play the game (which is a game, not a puzzle or a problem to resolve).

A tal proposito, se nella campagna uno scenario lo si è finito, ma malconci, si può tentare di rifarlo di modo da attuare scelte migliori. È come se ci fosse una sorta di check poi ti ad inizio scenario.

Sicuramente un gioco particolare e non adatto a tutti i palati (anzi, pochi credo)
Offline Mik
Maestro Goblin
Maestro Goblin

TdG Moderator

Messaggioda Mik » 14 nov 2015, 15:37

Ah, notiziona dall'ultimo update. Pare ci sia in vista una traduzione italiana (non ho capito se del solo regolamento o anche delle carte):

.We have an Italian translation upcoming, possibly even during the campaign and we’re having some more translations of the rulebook under discussion. The aim is to offer all translated manuals (and other materials) for free in digital form and as add-ons in printed formats.
Offline Mik
Maestro Goblin
Maestro Goblin

TdG Moderator

Messaggioda Mik » 14 nov 2015, 15:48

JOURNEY INTO THE GAME DESIGNER’S MIND

When we began designing Perdition’s Mouth, it was clear to us that we wanted dice-less mechanics, a fast game, an easy learning curve, and an emphasis on skill over luck. Of course, a certain amount of luck is inherent to any dungeon crawl. During game testing, we realized that explaining some of our choices helped players understand how the game works. So read on!

RONDEL
In real-life and in tactical games, situations vary. We designed the rondel mechanic to portray different situations while keeping the game fun, fast, and tactical. The rondel balances the game for different numbers of heroes, since it’s harder to take the action you want when there are more heroes’ pegs on the rondel. We assume that combat in dark dungeons is hazardous and unpredictable. The rondel prevents you from staying put and taking the same action every turn. It also forces players to discuss their actions and work together as a team.
All of the rondel’s actions are viable options for every hero, while still supporting the heroes’ different strengths and weaknesses. We believe the rondel is easy to learn, very tactical, and allows players to rely on good choices and teamwork instead of hoping for lucky dice rolls.

STRATEGY ASPECT
Perdition’s Mouth provides tactical choices on many levels. The game’s luck aspect is, on purpose, smaller than it is in similar dice-driven games. Randomness mostly occurs with card draws, and most card decks are small and predictable. This gives players the choice of when to perform their most heroic feats, including sacrifices for the good of the team. However, no one hero can excel on every round—they must mix grand actions with lesser feats.

UNIQUE HEROES
Each of the heroes in Perdition’s Mouth possesses unique hero cards and abilities, and thus each requires a unique set of tactics. Players can create new experiences in the game just by playing different heroes and learning to play them correctly. But the heroes are balanced to work as a group, and no one hero can conquer the dungeon alone.
In a campaign, we heavily recommend that you choose heroes to fit the needs of a particular scenario, that you don’t just choose your favorite heroes for each encounter. The tactics that work for one team in one level may not serve you as well when facing a different group of enemies.

HORROR / FANTASY
One of our goals was to design a game with grit, where hardship and fear would emerge from the game itself. We dislike the idea of a world where heroes are tidy knights in shining armor, with all the valor in the world. We also feel that most dungeon-crawl games actually tell scary,
horror-tinted stories, but they do little to convey that horror with mechanics or theme. We believe we’ve succeeded in bringing some of that into Perdition’s Mouth, but we’re well aware that horror is a hard genre to master, and we would love to hear your comments about the game.

IMMERSION MODE
We designed Perdition’s Mouth to be a difficult game, even when everyone plays to the best of their abilities. We designed the heroes to show off their backstories and personalities. However, as role-playing game veterans ourselves, we wanted something even deeper.
At PerditionsMouth.com, you’ll find the rules for Immersion Mode, which adds another layer of depth and difficulty to the game.
This mode gives personality traits and flaws to the heroes, which affect their decisions.
Instead of acting for the benefit of the party, you jump inside your hero’s skin and act accordingly—for better or for worse.
Be warned: Immersion Mode makes the game very rewarding, but almost impossible to play through.
The heroes are here to accomplish a mission, but they are not necessarily friendly with each other...
Offline Mik
Maestro Goblin
Maestro Goblin

TdG Moderator

PrecedenteProssimo

Torna a Crowdfunding