Codex Space Marine

Discussioni generali su tutti i giochi di miniature e tridimensionali (compresi i giochi Games Workshop). Indicate sempre il gioco di cui parlate nel titolo dei vostri post e leggete gli annunci e gli adesivi dei moderatori per conoscere le altre norme che regolano il forum.

Moderatori: Normanno, groblnjar

Messaggioda Maiden74 » 9 ago 2013, 20:39

I CENTURION SONO DECISAMENTE ORRIBILI, ROBOTTIZZATI, NIENTE DI SPACE MARINE.

I VETERANI SONO DECISAMENTE MEGLIO E BELLI, E ANCHE IL NUOVO VEICOLO NON E' MALE
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Messaggioda WarioPunk » 10 ago 2013, 12:18

Nuove immagini

Bibliotecario e co.

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La famosa Grav Weapon

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L'altro veicolo antiair

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Le nuove miniature in versione Black Templar

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Immagini prese da DED'ARD blog
http://dedard.blogspot.ca/2013/08/more- ... -pics.html
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Messaggioda Simone » 10 ago 2013, 12:41

A parte le armi che equipaggiano, i veicoli sono sempre uguali :V meh!
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Messaggioda groblnjar » 12 ago 2013, 9:29

Simone ha scritto:A parte le armi che equipaggiano, i veicoli sono sempre uguali :V meh!


Non è vero. adesso hanno i piedini come il camion dei pompieri ;)
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Messaggioda Simone » 12 ago 2013, 9:35

groblnjar ha scritto:
Simone ha scritto:A parte le armi che equipaggiano, i veicoli sono sempre uguali :V meh!


Non è vero. adesso hanno i piedini come il camion dei pompieri ;)


Meh :V
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Messaggioda WarioPunk » 12 ago 2013, 12:20

Fanno anche da ganasce per i cingoli così non ti possono fregare i carri
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Messaggioda Maiden74 » 13 ago 2013, 15:47

si dice anche che i veterani dell'Avanguardia costano di meno in punti e che con il nuovo codex non sono più inutili. Se è vero wow!!!! Una bella unità da 10 in CaC fa un pò malino.
Chissà i Terminator se avranno dei aggiornamenti in fatto di equippagiamenti ed altro.
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Messaggioda WarioPunk » 14 ago 2013, 12:10

Ecco le info riguardo ai cambiamenti delle unità

Temo che gli Space Marine diventeranno troppo forti, almeno finchè non uscirà il codex dei Tiranidi

via The Emperor's Champion on Bolter and Chainsword
Credit to 40k Radio for tons of this info.
https://www.facebook.com/pages/40K-Radi ... 84?fref=ts
WARGEAR:
CHAPTER RELICS:
There are 6 different ones.
Two swords, one Bolter, set of armor, one Storm Shield and one banner
They range from 25pts to 65pts.
One Chapter Relic grants a 6+ Invulnerable Save. (It's unclear who benefits from the Save generated by the Relic)

NEW WEAPONS:
Graviton weapons - Have the Concussive special rule, but are not Blast weapons.
Hunter Multi-Launcher (or whatever it is now called) - S:7 AP:2 Heavy1, Armorbane
Stalker's anti-aircraft guns - S:7 AP:? Heavy4
Siege Drills - S:9 AP:2 Melee, Specialist Weapon, Armorbane

CHAPTER TRAITS & SPECIAL CHARACTERS:
ULTRAMARINES CHAPTER TRAITS:
Ultramarines armies may choose 1 of the following three doctrines:
Tactical - The Tactical detachment re-rolls ones, unless they're Tactical Marines, in which case they re-roll all failed To Hit rolls in the Shooting Phase.
Assault - The Assault detachment re-rolls charge ranges, unless they're Assault Squads, Bikes, or Attack Bikes, in which case they get Fleet.
Devastator - The Devastator detachment get re-rolls on Snap Shots and Overwatch shots, unless they're Devastators, in which case they gain Relentless (as long as they're not disembarking from a transport in the Movement Phase).

MARNEUS CALGAR:
Is now 275pts
Is equipped with Artificer Armour by default. May upgrade to the Armour Of Antilochus for +10pts.
Marneus Calgar can take three Warlord traits.
The Armour Of Antilochus - his Terminator Armor - does not prevent him from preforming a Sweeping Advance, and it has a built in Teleport Homer.

VARRO TIGURIUS:
Tigurius is Mastery Level 3.
He knows all Psychic Disciplines.
He can re-roll his dice when determining his psychic powers.
He can re-roll Reserves rolls(even successful ones).
The Hood Of Hellfire is now a Psychic Hood that lets him re-roll failed Psychic Tests.

ORTAN CASSIUS:
5 points more expensive.

CATO SICARIUS:
15 points cheaper.

TORIAS TELION:
Telion has the same points cost.
​Updated with sniper rules for 6th Edition.

ANTARO CHRONUS:
Chronus is cheaper.
He increases the BS of his tank by +1.

SALAMANDER CHAPTER TRAITS:
Get to re-roll any failed Armor Saves from flame based weapons. (Flamers, Meltas, etc, as per page 56 of the Rulebook)
Their flame weapons (Flamers, Meltas, etc, as per page 56 of the Rulebook) get to re-roll any failed To-Wound rolls or Armor Penetration rolls that fail to cause a Penetrating or Glancing Hit.
Any Character gets to Mastercraft one weapon for free.
VULKAN HE'STAN:
Vulkan gives the Mastercrafted ability to Meltaguns, Combi-Meltas, and Multi-Meltas.
Otherwise essentially the same.

RAVEN GUARD CHAPTER TRAITS:
They all get the Stealth USR.
They get the ability to use their Jump Packs in the Movement and Assault Phase.
KAYVAAN SHRIKE:
Shrike can only Infiltrate with Jump Infantry.
????

WHITE SCARS CHAPTER TRAITS:
+1 to Jink saves
Autopass Dangerous Terrain tests
+1 to Hammer Of Wrath attacks
All White Scars units gain the Hit & Run USR, except for Terminators and Centurions.

KOR'SARRO KAHN:
Khan gives Bikes and Dedicated Transports in the White Scars detachment the Scout USR.
Moondraken inflicts D3 Hammer Of Wrath hits.

IMPERIAL FISTS CHAPTER TRAITS:
Bolter Drill - All Imperial Fists reroll '1s' to hit with standard Bolters.
Devastators and Centurions have the Tank Hunters USR and gain +1 on the Building Damage Table.

DARNATH LYSANDER:
Costs +30pts more
Has the Eternal Warrior USR.
Units within 12" re-roll failed Morale and Pinning Tests.

PEDRO KANTOR:
Pedro Kantor makes Sternguard Veteran Squads into Scoring units.

IRON HANDS CHAPTER TRAITS:
All Iron Hands have the Feel No Pain USR on a 6+.
All Characters and vehicles have the It Will Not Die USR.
Iron Hands get a 1+ to Blessing Of The Omnissiah

BLACK TEMPLARS CHAPTER TRAITS:
A Black Templars army may choose one of the following:
"Accept any Challenge, No Matter what the Odds" - Gain the ability to re-roll To-Hits rolls, and gain the Rending USR when you're in challenges.
"Crusaders" - Gain the Adamantium Will and Crusader USR's.
The Black Templars retain their current Ally Matrix.
The Black Templars may not take Librarians.
Black Templars may take Crusader Squads consisting of up to 10 Initiates (i.e. Tactical Marines) and up to 10 Neophytes (i.e. Scouts).
Black Templar Initiates may exchange their Bolters for Close Combat Weapons for free.
A Crusader Squad may purchase up to 2 Power Weapons, if you take a Sword Brother (i.e. the Veteran Sergeant upgrade).

HELBRECHT:
Once per game Helbrect can grant a Black Templars unit the Hatred and Fleet USR's for an Assault Phase.
May take a unit of Honor Guard.

GRIMAULDUS:
Grants the Zealot USR to any unit he joins.
If a unit is within 6" of Grimauldus' Servitors, they gain a 6+ Invulnerable Save.
Grimauldus has the It will not Die USR.
He has Wounds:3 and Attacks:3

THE EMPEROR'S CHAMPION:
The Black Sword (one-handed stance) - S:4 AP:2 Melee, Mastercrafted
The Black Sword (two-handed stance) - S:6 AP:2 Melee, Mastercrafted, Two-Handed
The Armour Of Faith - Grants The Emperor's Champion a 2+ Armor Save and a 4+ Invulnerable Save.
The Emperor's Champion is an HQ choice and DOES take up an HQ slot.
He may be the Warlord.
The Emperor's Champion has Initiative:5 and Attacks:2 (not counting weapons).

HQ UNITS:
CHAPTER MASTER:
Now has Attacks:4 and Wounds:4.
Still has Orbital Bombardment.

CAPTAIN:
Equipping the Captain with a Bike allows a single 5-man Bike Squad to be taken as a Troops choice.

CHAPLAIN:
There is only one level of Chaplain.
Now has Attacks:2 and Wounds:2.
Chaplain grants Zealot to any squad he joins.

LIBRARIAN:
?

MASTER OF THE FORGE:
Now has the It Will Not Die USR.

HONOR GUARD:
Cheaper.

COMMAND SQUADS:
Can have Bikes
Cannot have Jump Packs
Cannot have Terminator Armor

ELITES UNITS:
STERNGUARD VETERANS:
3 points cheaper per Marine.
Access to Graviton weapons.

TACTICAL TERMINATORS/ASSAULT TERMINATORS:
Thunderhammers & Stormshields cost +5pts per Assault Terminator to upgrade.
There is no way to make Terminators into Troops choices or Scoring units.

TECHMARINES:
No news to report.

ASSAULT CENTURIONS:
WS:4 BS:4 S:5 T:5 W:2 I:4 Ld:8/9 Sv:2+ InvSv: -

Unit Size: 3 - 190pts
- May purchase up to 3 additional Centurions for 60pts each

Standard equipment:
- Siege Drills (S9 AP2 Melee, Specialist Weapon, Armorbane)
- Twin-Linked Flamers
- Ironclad Assault Launcher

Weapon Upgrades: (ALL UPGRADES COST BETWEEN 10-20pts)
- Twin-Linked Flamers may be upgraded to Twin-Linked Meltaguns
- Ironclad Assault Launcher may be upgraded to Hurricane Bolters

Upgrades: (ALL UPGRADES COST BETWEEN 10-20pts)
- Can purchase Omniscope which gives Night Fight and Split Fire special rules.

Dedicated Transport:
- They can select a Land Raider as a dedicated transport.

Special Rules:
- Move Through Cover
- Slow and Purposeful
- Decimator Protocols(Can fire up to two weapons in each shooting phase)
- Very Bulky
- Chapter Tactics
- And They Shall Know No Fear

DREADNOUGHT:
No news to report.

VENERABLE DREADNOUGHT:
No news to report.

IRONCLAD DREADNOUGHT:
No news to report.

TROOPS UNITS:
TACTICAL SQUADS:
2 points cheaper per Marine (14pts each).
Access to a Graviton Rifle as a Special Weapon option.

SCOUT SQUADS:
2 points cheaper per Scout.
May take Land Speeder Storms as Dedicated Transports.

FAST ATTACK UNITS:
VANGUARD VETERANS:
Heroic Intervention: Negates the penalty for Disordered Charge and the Sergeant auto-passes Initiative checks for Glorious Intervention.
They CANNOT charge after Deep Striking anymore.
1 point cheaper per Marine.
Jump Pack upgrade is 7 points cheaper per Marine.

BIKE SQUADS:
4 points cheaper per Marine.

ATTACK BIKES:
Possibly 4 points cheaper.

SCOUT BIKES:
No news to report.

HEAVY SUPPORT UNITS:
DEVASTATOR SQUADS:
2 points cheaper per Marine.

DEVASTATOR CENTURIONS:
WS:4 BS:4 S:5 T:5 W:2 I:4 Ld:8/9 Sv:2+ InvSv: -
Unit Size: 3 - 190pts
- May purchase up to 3 additional Centurions for 60pts each

Standard equipment:
- Twin-linked Heavy Bolters and Hurricane Bolters

Weapon Upgrades: (ALL UPGRADES COST BETWEEN 10-20pts)
- Hurricane Bolters can be upgraded to Missile Launchers
- Twin-Linked Heavy Bolters may be upgraded to Twin-Linked Lascannons
- Twin-Linked Heavy Bolters may be upgraded to Grav-cannon and Grav-amp

Upgrades: (ALL UPGRADES COST BETWEEN 10-20pts)
- Can purchase Omniscope which gives Night Fight and Split Fire special rules.

Dedicated Transport:
- They can select a Land Raider as a dedicated transport.

Special Rules:
- Slow and Purposeful
- Decimator Protocols(Can fire up to two weapons in each shooting phase)
- Very Bulky
- Chapter Tactics
- And They Shall Know No Fear

THUNDERFIRE CANNONS:
Unchanged in rules and points cost.

VEHICLES:
RHINOS/RAZORBACKS:
No news to report.

DROP PODS:
Transport capacity has dropped back down to 10.

STORMRAVEN:
Same point cost.

STORMTALON:
No news to report.

LAND SPEEDER/LAND SPEEDER TORNADO/LAND SPEEDER TYPHOON:
No news to report.

LAND SPEEDER STORM:
The Land Speeder Storm is now a Dedicated Transport for Scouts.

PREDATOR DESTRUCTOR/ANNIHILATOR:
Cheaper.

VINDICATOR SIEGE TANK:
No news to report.

WHIRLWIND ARTILLERY TANK:
No news to report.

STALKER ANTI-AIR TANK:
AV 12/12/10
S:7 AP:? Heavy4
Does NOT have Interceptor.

HUNTER ANTI-AIR TANK:
AV 12/12/10
S:7 AP:2 Heavy1, Armorbane
Does NOT have Interceptor.

LAND RAIDER:
Passenger Capacity - 10

LAND RAIDER REDEEMER:
Passenger Capacity - 12

LAND RAIDER CRUSADER:
​Passenger Capacity - 16
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Messaggioda groblnjar » 14 ago 2013, 12:22

:yeahhh_sm :yeahhh_sm :yeahhh_sm

YESSSS!
I TRATTI CAPITOLARI!!!

Questi sono pettegolezzi proprio carini.
Speriamo definiscano bene le alleanze!
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Messaggioda Maiden74 » 15 ago 2013, 1:32

i nuovi veterani sono molto belli!!!!!!!!!!! Per sentito dire; i veterani dell'Avvanguardia vegono a costare meno in punti e saranno più efficaci rispetto al codex precedente. EVVIVA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Se è vero posso farci un pensierino. Chissà con il nuvo codex se il Land Rider può essere più efficace con qualche miglioramento.
Vedremo :approve:

WarioPunk; molto interessanti le tue news e le notizie sui tratti capitolari :biggrin_sm: :biggrin_sm:
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Messaggioda WarioPunk » 15 ago 2013, 17:18

Bisogna vedere se le Grav weapon avranno l'effetto che dicono i rumors

Si dice che colpiranno non in base alla resistenza del modello ma alla forza della sua armatura (essendo palle di gravità hanno effetto sulle armature grosse) quindi saranno flagello dei Terminator ferendo al 2+ e quasi inefficaci con Orki e Tiranidi che vanno in giro ignudi.

Inoltre essendo armi imperiali è probabile che saranno disponibili anche per la Guardia e le Sorelle quando avranno il nuovo codex, per la Guardia si parla di primo quadrimestre 2014.
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Messaggioda groblnjar » 16 ago 2013, 9:43

Visti i miei avversari, più che anti-terminator mi piace pensare che saranno anti XV-8 e XV-9... :twisted:
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Messaggioda Beretar » 16 ago 2013, 10:19

Ciao!
Un piccolo OT: io son giocatore Angelo Oscuro.
I Senza Perdono guadagneranno con una FAQ o altro metodo le armi Grav oppure saremo sfigati (in parte visto che abbiamo equipaggiamenti unici, tipo la moto di Sammael) ?

Grazie per l'info.

Fine OT
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Messaggioda WarioPunk » 16 ago 2013, 12:25

Non saprei, il codex dei DA è recente quindi se avranno l'aggiunta di queste armi è molto probabile che sara' via FAQ e non via codex, cosa che richiederebbe almeno tre anni considerando che le uscite dell'anno prossimo sono gia tutte piene.
Anche se essndo i Dark Angels uno dei capitoli originali dovrebbero avere anche loro delle pagine dedicate in questo codex con regole aggiuntive e quindi anche la scelta di tali armi.

Ecco altre info sulle Grav Weapon (da prendere con le pinze ovviamente)

-Have the Concussive special rule
-Weapons are not Blast weapons.
-Wound the target based on their Armor Save. For example a terminator has a 2+ save so they would be wounded on a die roll of 2+. Against vehicles roll a die, 1-5 does nothing and on a 6 the vehicle is Immobilized and loses a Hull Point.

STATS

Grav Pistol: Range 12" AP:2, Concussive
Grav Rifle: 18" salvo 2/3 AP:2, Concussive
Grav Cannon: 24" salvo 3/5 AP:2 Concussive

Grav Amp: Re-roll failed To-Wound and Armor Penetration rolls for Grav weapons.

Grav-Pistols and Grav-Rifles are available to all units that haves access to Pistol upgrades and Special Weapons, respectively. Grav-Cannons are only available to Devastator Centurions.

Da BOLS http://www.belloflostsouls.net/2013/08/ ... -guns.html
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Messaggioda Beretar » 16 ago 2013, 13:28

Beh ... forse in parte hai già risposto sulla descrizione delle armi.
I cannoni saranno disponibili per i Devastator Centurions, indi o gli Angeli avranno accesso a quest'unità o non avranno accesso alle armi.

Comunque non me ne preoccupo più di tanto visto che gli Angeli son più propensi al plasma (anche se io non sono un grande fautore di ciò!).

Ciao e grazie.
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