[KS] Heir to the Pharaoh

Forum per la discussione di giochi o accessori ludici presenti su una qualsiasi piattaforma di raccolta fondi, esempi: kickstarter, indigogo, eppela, ulule, lanzanos, verkami, ecc... e non ancora disponibili in negozio.

Moderatori: Agzaroth, Mik, gavhriel, Aibindrye

[KS] Heir to the Pharaoh

Messaggioda Spymode » 11 mar 2016, 13:34

[font=Verdana]Heir to the Pharaoh: A 2-Player Game of Cats, Dogs & Gods!

Immagine
Ancient Egypt is going to the dogs — or maybe to the cats? Displeased by his children, the Pharaoh favors his pets instead. He has decided to alter the lines of succession and will bequeath his entire kingdom either to the feline goddess Bast or to the canine god Anubis, but which one?

In Heir to the the Pharaoh you and your opponent play as Bast and Anubis, each one vying for the Pharaoh's affection — and for his throne! Impress the Pharaoh by digging your mighty paws into the sand. Build majestic Shrines, Sun Temples and Obelisks! Use Animal Magic to unleash the power of the gods, who will help you win the favor of the Pharaoh!

In more detail, the game combines intense card play with a spacious and colorfully illustrated game board. It mingles multiple mechanisms, including civilization-building (with tile placement and network building), bidding, set collection, area control, and hand management (with players required to exchange all used cards with their opponent at the end of each round). Seven separate player abilities re-combine each round, depending on the favor of the gods earned that round by each player. For example, earning the favor of the god Ra lets you add a Player Disc to the current Sun for area control around the edges of the board. Ptah allows you to claim the current Monument Card for set collection scoring. Seshat lets you place the current Monument Standee on the board to add to the network of Monuments in play. Geb and Nut let you claim and rotate this Monument Standee and aim it at other Monuments to score points. The Pharaoh lets you secretly contribute cards to the construction of the Pyramid, awarding the greater contributor many points at the end of the game.

Over a series of eight rounds, players work to build a Pyramid and a series of smaller monuments to impress the Pharaoh. By performing actions unique to each god, players build monuments and align them to point at other monuments, gaining influence over the Pharaoh as they do so. Once the Pyramid is completed, the player with the most points is declared the Heir to the Pharaoh and wins the game.

KickStarter Link:
https://www.kickstarter.com/projects/16 ... ats-dogs-a

BGG Link:
https://boardgamegeek.com/boardgame/192906/heir-pharaoh

Meccanica:
- Controllo territorio;
- Costruzione Rete;
- Gestione Mano;
- ...

Tabletopia Link:
https://beta.tabletopia.com/play/heir-t ... aoh-1876kk

GamePlay:
[BBvideo 560,340]https://youtu.be/wVRn02LzdRM[/BBvideo]

Regolamento ENG:
https://boardgamegeek.com/filepage/128643/heir-pharaoh-rulebook-english

Prezzo compreso di spedizione internazionale a 61$( 55€ - cambio attuale )...

Si parla anche di Giochix tra i rivenditori, mancano -6 giorni alla chiusura della campagna su KS, credo quindi partirà su Giochix solo dopo...[/font]
Offline Spymode
Babbano
Babbano

Goblons: 0.00
Utente Bgg: Spymode
Board Game Arena: Spymode

Re: [KS] Heir to the Pharaoh

Messaggioda lollixo » 11 mar 2016, 13:42

Si può preordinare anche su philibert risparmiando un po'..
Offline lollixo
Novizio
Novizio

Goblons: 10.00

Messaggioda ofx » 11 mar 2016, 22:09

Un gioco a tema egiziano mi manca...

Inviato da località sconosciuta!
Offline ofx
Goblin
Goblin

Goblons: 0.00
Utente Bgg: ofxofx
Board Game Arena: ofx
Tocca a te fan Sei iscritto da 1 anno. Io gioco col rosso

Messaggioda gavhriel » 12 mar 2016, 0:15

lollixo ha scritto:Si può preordinare anche su philibert risparmiando un po'..

Mi sembra di capire leggendo la pagina del KS che le copie che i distributori elencati acquistano, di default non includono gli stretch goal, ma li devono pagare a parte.

Ho mandato un messaggio a Philibert, appena so qualcosa vi aggiorno.
Immagine
Offline gavhriel
Onnisciente
Onnisciente

TdG Moderator

Goblons: 62,788,000.00
Utente Bgg: gavhriel
Twitter: gavhriel83
Sei nella chat dei Goblins Ho partecipato alla Play di Modena Sono stato alla Gobcon 2016 Sono un Sava follower

Messaggioda lollixo » 12 mar 2016, 8:54

gavhriel ha scritto:

Mi sembra di capire leggendo la pagina del KS che le copie che i distributori elencati acquistano, di default non includono gli stretch goal, ma li devono pagare a parte.

Su Philibert, nella descrizione del gioco, si legge
"Cette version est la version kickstarter du jeu et contiendra l'ensemble des stretch goals !"
Quindi che è la versione ks con i vari stretch goal. Decisamente più convivente quindi prenderlo da li!
Offline lollixo
Novizio
Novizio

Messaggioda mikequo » 12 mar 2016, 9:16

Se volete possiamo metterlo su GS e risparmiare ancora qualcosina di più ;-) però ci vuole un numero minimo, metto su la vetrina con le pre-adesioni?
Offline mikequo
Illuminato
Illuminato

Top Author
Game Inventor

Goblons: 1,170.00

Messaggioda gavhriel » 12 mar 2016, 9:26

lollixo ha scritto:
gavhriel ha scritto:

Su Philibert, nella descrizione del gioco, si legge
"Cette version est la version kickstarter du jeu et contiendra l'ensemble des stretch goals !"
Quindi che è la versione ks con i vari stretch goal. Decisamente più convivente quindi prenderlo da li!

Lo mettessero anche in inglese...
Immagine
Offline gavhriel
Onnisciente
Onnisciente

TdG Moderator

Goblons: 62,788,000.00
Utente Bgg: gavhriel
Twitter: gavhriel83
Sei nella chat dei Goblins Ho partecipato alla Play di Modena Sono stato alla Gobcon 2016 Sono un Sava follower

Messaggioda lollixo » 12 mar 2016, 10:52

gavhriel ha scritto:
Lo mettessero anche in inglese...

Già. Non è la prima volta che le descrizioni tra francese ed inglese non corrispondono...
Offline lollixo
Novizio
Novizio

• Pubblicita`

Torna a Crowdfunding