[DUBBI] Sword & Sorcery

Discussioni generali sui giochi da tavolo, di carte (non collezionabili/LCG) o altri tipi di gioco che non hanno un Forum dedicato. Indicate sempre il gioco di cui parlate nel titolo dei vostri post e leggete gli annunci e gli adesivi dei moderatori per conoscere le altre norme che regolano il forum, come la guida per l'uso dei TAG nelle discussioni.

Moderatori: IGiullari, Agzaroth, romendil, Jehuty, rporrini, Hadaran, UltordaFlorentia

Re: [DUBBI] Sword & Sorcery

Messaggioda riccardo favalli » 31 lug 2017, 8:21

nand ha scritto:
Zaress ha scritto:una domanda, nella scatola bianca dove ci sono gli eroi aggiuntivi ci sono anche dei supporti in plastica 3+3, cosa ci va infilato?

Visto che in una busta ci sono tre totem, e nell'altra tre lapidi, direi quelli.

Non sono per le porte?
"Sono responsabile di quello che dico, non di quello che capiscono gli altri"
Offline riccardo favalli
Saggio
Saggio

Goblons: 0.00
Mercatino: riccardo favalli

Messaggioda Erik » 31 lug 2017, 9:41

Le porte hanno i propri supporti dalla scatola base.... chi ha preso onamor è samyria avrà alcuni token che sono più fighi con i supporti....ad esempio ci sono gli scheletri guardia del corpo, oppure lo stendardo, o i totem

Inviato dal mio ASUS_Z017D utilizzando Tapatalk
Offline Erik
Onnisciente
Onnisciente

Goblons: 130.00
Utente Bgg: Nick88
Facebook: Nicola Mauriello
Mercatino: Erik

Messaggioda Zaress » 31 lug 2017, 9:45

Erik ha scritto:Le porte hanno i propri supporti dalla scatola base.... chi ha preso onamor è samyria avrà alcuni token che sono più fighi con i supporti....ad esempio ci sono gli scheletri guardia del corpo, oppure lo stendardo, o i totem

Inviato dal mio ASUS_Z017D utilizzando Tapatalk

I token scheletro fanno da pseudo miniature? perché allora non bastano, 3 per le tombe e 3 per i token della sciamana e sono finiti.
Tra l'altro mi viene il dubbio che anche la maga ha due token di specie di spettri, sono minion pure quelli?
Immagine
Offline Zaress
Saggio
Saggio

Utente Bgg: segretolunare
Facebook: Matteo Ironman Ch...
Mercatino: Zaress

Messaggioda Erik » 31 lug 2017, 9:50

No ma in realtà dipende.... io per ora li uso per scheletri e totem.... ma se usassi altri allora per altri... diciamo sono versatili XD

Inviato dal mio iPhone utilizzando Tapatalk
Offline Erik
Onnisciente
Onnisciente

Messaggioda Zaress » 12 ago 2017, 11:18

Fatta ieri sera la prima partita, iniziata alle 22:30 e finita alle 4:00, ovviamente per via dei tanti dubbi e del regolamento sempre in mano. Tra i tanti dubbi io non ho capito il funzionamento del potere "reanimate" del necromante? Qualcuno mi può aiutare?
tipo:
- quando muore un nemico che sia io il giocatore attivo e che non abbia LDV io metto il token tomba?
- quando attivo il potere che scarto il token per prendere il primo mostro scartato, come funziona? Nel senso il mostro si attiva ad ogni mio turno? Quanto dura? Poi se lo uso io come servitore tiro via una carta dal deck dei mostri, quindi diminuisco il possibile respown o no?

Poi tra i vari dubbi, anche all'inizio lo stash di partenza non mi è risultato chiaro come prendevamo le armi, che pare funzioni diversamente rispetto all'emporio che si trova più avanti.
Immagine
Offline Zaress
Saggio
Saggio

[DUBBI] Sword & Sorcery

Messaggioda Erik » 12 ago 2017, 11:24

No aspetta stai facendo un po' di confusione, allora:

- quando un nemico muore indipendentemente da dove sei posizioni un token tomba

- il nemico che resusciti, è la prima carta scarta che la attivi IMMEDIATAMENTE dopodiche scompare nuovamente. In pratica ti dura un attacco e basta

- lo stash e l'emporio funzionano uguale, hai accesso a tutte le carte di entrambi i mazzi. Solo che le stash non le paghi, inoltre fai molta attenzione alle carte emporio a fondo giallo e marrone che sono doppia faccia ognuno con un costo e potere

Offline Erik
Onnisciente
Onnisciente

Messaggioda Zaress » 12 ago 2017, 11:46

Ho già sbagliato...mi pareva troppo sgravi infatti
Immagine
Offline Zaress
Saggio
Saggio

Messaggioda Zaress » 12 ago 2017, 11:53

Inoltre abbiamo giocato con tutti gli allineamento diversi, lo sconsigliano ma sinceramente non vedo come possa complicare il gioco, anzi secondo me lo rende più avvincente perché così ogni giocatore attivo può scegliere cosa fare indipendentemente dall'allineamento.
Lo stash iniziale abbiamo pescato 3 carte a testa casuali e ce le siamo scambiati, risultato che l'arciere è stato senza arco per tutta la partita perché la carta non è stata pescata, mentre nello stash dell'emporio ci si sceglie quella che si vuole.
Immagine
Offline Zaress
Saggio
Saggio

Messaggioda Erik » 12 ago 2017, 13:10

No, è stato tradotto male (sto sistemando le cose).... peschi dal mazzo dello stash e puoi tenere fino a 3 carte.... ciò significa che prendi fino a 3 carte a piacere non le peschi ad minchiam

Offline Erik
Onnisciente
Onnisciente

Messaggioda Dr Houserules » 5 set 2017, 8:11

Riporto una lista di FAQ trovata su BGG a nome dell'autore S.Romano:

&S FAQs & Errata ver 1.0 - Living Post!
Hi Adventurers, Here a list of FAQs and Errata, it is not completed yet and not edited at all, but I think it can be useful even at this stage...
PLEASE, if you find additional errors or you wish to add additional clarifications in the FAQ section, write your comments.

FAQs

Hidden Character
When a hero (or enemy) is Hidden (like the Shae power for example), he cannot be targeted directly from enemies, this include also the "targeting" of the closest hero with the [+] behavior for enemies. So basically, the Hidden hero does not exist unless for AoE effects, or similar (like powers indicating “all heroes within 1 area...”).

Stunned Enemies
If an enemy becomes stunned in the middle of its movement (due to a reaction attack of a hero for instance), this enemy will complete its movement and then skips the rest of its current enemy turn, the Stunned condition will be discarded at the end of its next (completely skipped) activation.

Enemy Activation
Each enemy behavior (included the otherwise condition) indicated and/or activated by an encounter card, enemy power or Book of Secrets is considered an activation for the involved enemies.

Treasure cards
Discarded Treasure cards must be placed in the discard pile until the end of the Quest, then shuffled back into the deck.

Treasures on ground at the end of the Quest.
At the end of a Quest, Treasure cards can be picked up by survived heroes exactly as for the Loot tokens or other Item cards (up to the maximum Item capacity of each hero, players must select what is left behind in such cases).

Companions
Here some additional clarifications about Companions:
•Can receive heroes buffs, e.g. Thorgar's "Bless”.
•Cannot be unsummoned by its owner.
•The owner cannot focus the Companion’s attack.
•Once activated, the owner can't interrupt and then resume the Companion activation.
•Companions with the Hero Count set to 1 (or above) count as heroes for Spawn Formulas and similar effects.
•Enemies counts Companions as heroes (except vengeful Master Enemies).

Combat Activity and Attacks, clarifications.
You should separate the 2 concepts: "Combat activity" from the "Attack".
The Combat is like a "coin" that can be spent to initiate an attack with a Weapon or to use an Item or power that require a Combat (Red Fist icon) as "fuel" (See activation activities).

Any attack is formed by HIT and DEF stages and is performed using any Item or Power having a Damage Type: Slash, Pierce, Blunt, or Arcane and follows the Combat System rules.

Especially during the ACT II, you will find many Hero Powers that allows a hero to perform an extra weapon attack spending 1 Action (so without spending the Combat activity).

Focusing an Attack.
Any personal Item or Power of the hero (not his companion) with a damage type (slash, pierce, blunt, arcane) can be used to perform an attack that can be focused (Action).

Weapons and Powers attack effects.
Items and powers attack effects use is optional, unless directly specified.

Powers and Talents
The Soul Gem token indicates the number of Powers and Talents owned by the hero, the Number is referred to the Power cards, while the * indicates the Talent cards, so “1*” means 1 Power cards AND 1 Talent card, “3**” means 3 Power cards AND 2 Talent cards.

S&S FAQ ver 1.0
Here a list of misprints we found at the moment, some of them may be already fixed in your copy!

Immortal Souls Rulebook

2. Before The Adventure, page 6:
Adding Text:
When the term “suffer” is used, it means the effect cannot be avoided in any way.

3.3.1. Traps, page 11:
Replacing Text:
Save rolls (section 5.2.4, page 20) must be performed by all heroes within the area of effect of the trap (following legal movement paths), ignoring L.O.S..

4.3. Event Phase, page 15:
Replacing Text:
Spawn Formulas box
Left side column, replace “Apply that formula if there are 2 or 3 heroes in play.” with “Apply that formula if there are up to 3 heroes in play.”
Right side column, replace “Apply that formula if there are 4 or 5 heroes in play.” with “Apply that formula if there are 4 or more heroes in play.”

6.1.2. Evade, page 21:
Replacing Text:
If, during his continued movement, a hero returns to or enters a new area with enemies, reaction attacks are again triggered each time before leaving that area (unless the hero decides to stay there and ending his movement).

6.3.3. Focus an Attack, page 23:
Replacing Text:
A hero, once per Round, can spend one, and only one, Action to enhance one of his attacks (before rolling HIT Dice) coming from any item or power, adding +1 <HIT>.

9.Combat System, page 32:
Replacing Text:
Under Step 1 of the HIT phase, replace 'chosen weapon' to 'chosen weapon, power, or item.

10.3. Fire, page 35:
Adding Text:
When a Fire token is placed in an area, all characters in that area immediately suffer the same Fire effect.

14.3.2. Rising Pony Tavern, page 41:
Replacing Text:
The <STAR> result grants 20 Crowns (instead of 25).

15.4. Shadows, page 45:
Replacing Text:
The Quest Enemy Shadow is reported with a wrong image, the token representing a scroll with a black gremlin face inside is the right one.

Immortal Souls Enemy Power card

Follower:
Replacing Text:
When this enemy enters play or when obtains this Power:
spawn 1 enemy…

Kickstarter Weapon card
Spear:
Replacing Text:
This card is not part of the Stash, it is part of the Emporium and its cost is 60 Crowns.
Le regole sono fatte per essere ... modificate!
Offline Dr Houserules
Iniziato
Iniziato

Goblons: 20.00
Board Game Arena: Fadiesis
Mercatino: Dr Houserules

Precedente

Torna a [GdT] Giochi da Tavolo, di Carte e altri Giochi