Avalon is a card-based game where a line of 11 landscape cards form the board and the cards in your hand are made up of Knights and Enchantresses. There are 8 of each in each of five different colors, for a total of 80 cards, which both players share as a common draw deck.
The game starts with the landscapes face down, randomly assigned knights or enchantresses on each player's side of the landscape cards, and five knights/enchantresses in each players hand. In the course of the game, if you play knights on your side of the territory and you have at least as many cards on your side before playing the card, you have the option of declaring an attack with that knight. The other player has a chance to respond by defending with a knight of exactly the same color (in which case both knights are left in place). If the attacker is successful, the loser loses all of their cards from their side, and the winner loses an equal number. Then, the winner must lose an additional number of cards from their side or the hand equal to the total number of knights on both sides that were involved in the conflict. Finally, the region is turned face up with the crowns on the bottom facing toward the controlling player. You can only attack up to two landscapes per turn, but you may play as many cards as you would like to on your turn. The max hand size at the end of a round is 5. The object is to control 15 crowns at the end of your turn (number of crowns on a card ranges from 1-3).
Two landscape cards have special abilities - Avalon reduces your loss from battles by one once per turn, and the forest with a standing stone allows you to declare an attack on your opponent with an enchantress as if she was a knight.
Enchantresses normally will convert enemy knights from their side of the board to yours unless countered with a same color enchantress. The countering player receives the aggressor's attacking enchantress into his hand if he counters an enchantress.
When the player is done playing cards, he draws one of the 5 Light tiles or 4 Dark tiles that describe the options for replenishing cards in hand. Light tiles give you their benefit immediately, and Dark tiles give you their benefit at the beginning of your next turn. Each tile is used only once until all tiles have been used, at which point they are all available again. After drawing a replenishment tile, the player's turn is over and the game continues with the next player.
Avalon is part of the Kosmos two-player series.
- Avalon
Voti e commenti per Avalon
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Tutto sommato divertente e abbastanza impegnativo. Sarebbe un 6.5, ma poiché ha comunque il difetto di diventare alla lunga un po' ripetitivo (oltre, com'è ovvio, quello di essere influenzato pesantemente dalla fortuna nella pesca delle carte) abbasso il voto a 6
L'idea sarebbe anche buona, ma le meccaniche sono un po' troppo macchinose. Si ha l'idea di arrovellarsi per un gioco che, in fondo, non è neppure così divertente.
vedo che nessuno ha commentato questo gioco quindi presumo che nessuno lo conosca... eppure devo dire che come tutti i giochi di leo colovini risulta essere molto gradevole sia per l'aspetto estetico che per le meccaniche d gioco in due giocatori originali... è una battaglia tra cavalieri e streghe dei due giocatori che si contendono i territorio c he sono disposti in una fila disposta in messo al tavolo e tra le rispettive carte dei due giocatori chi conquista territori per 15 corone vince la partita. allora l'aspetto originale del gioco è che l'attacante che conquista un territorio contro l'avversario deve scartare pure lui un numero variabile di carte e questo fa si che ogni attacco deve essere ponderato bene inoltre è possibile incantare cavalieri e streghe avversarie con le proprie streghe e conquistare carte aggiuntive,,,secondo me meritava un maggior successo...per questo gli do un bel 8
Io lo trovo discreto,6,5.
A mio avviso un flop bello e buono di Colovini e della Kosmos. Pur piacendomi il genere, ho apprezzato alcune delle idee, ma evidentemente non il modo in cui si combinano nel gioco. Lo sconsiglio a tutti
Gioco di carte da de abbastanza originale nelle meccaniche e divertente. Non uno dei migliori della linea Kosmos ma comunque interessante per qualche partita gni tanto. Il sistema di risoluzione degli scontri è piuttosto originale e costringe sempre a pianificare bene i propri attacchi.
commento basato su un discreto (oltre 5) numero di partite
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