Players of the deck-building card game Gateway: Uprising take on the roles of insurgent wizards determined to reclaim the Great City of Gateway. Each player begins with the game with the same starter resources of basic insurgent wizards, merchants, and a magical Runestone - but from there the similarities end. Players will draft new wizards, heroes, and magical creatures into their ranks, building up an army to defeat and defend the different districts of Gateway. After successfully liberating a district, the player gains access to its unusual power, such as cheaper resources, additional defenses, or even the ability to magically damage foes from afar. Be warned: Not only will other rebel insurgents attempt to steal your districts away from you, but you'll also have to battle against the forces of Chancellor Gideon and an invading onslaught of terrible monsters called the Drueggar. To aid you in this are Runestones - powerful one-time-use spells that can turn the tide of battle instantly or provide the player with a temporary boost to his coffers. However, once used, Runestones become empty shells and are discarded for the remainder of the game. To win the game, players must collect victory points by defeating the city guard and Drueggar Horde, controlling important districts, or through special insurgent abilities they draft into their ranks. Don't delay and play the waiting game -- if the Drueggar manage to take all the city districts, it’s game over for both the insurgents and the innocent citizens of Gateway!
- Gateway: Uprising
- Gateway La Révolte
Voti e commenti per Gateway: Uprising
In Gateway Uprising siamo catapultati in un mondo in cui la magia è stata bandita dal governo, causando la comparsa di portali da cui escono mostri che attaccano la città di Gateway. Bande di maghi ribelli lottano contro il governo centrale e contro i mostri che cercano di distruggere i vari quartieri di Gateway. E' un deck-building leggermente asimmetrico (ciascuno parte con un mazzo identico e solo il leader è diverso) e durante il nostro turno dovremo arruolare nuovi combattenti, maghi e oggetti per potenziare le nostre bande di ribelli. Dovremo poi cercare di prendere il controllo dei diversi quartieri di Gateway (il dominio dei quali ci fornirà diversi bonus), lottando contro le altre bande, contro i mostri che compariranno e contro l'esercito del governo. Il gioco dura un numero di round prestabiliti oppure finisce con la sconfitta di tutti i giocatori se i mostri distruggono tutti i quartieri.
L'ambientazione è molto bella, come anche l'idea alla base del gioco, peccato si senta poi poco nelle meccaniche, soprattutto nel controllo dei territori che è poco sviluppato a mio parere. Gioco con delle potenzialità, ma per niente sponsorizzato e completamente abbandonato da CMON.
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