With technology rapidly developing and the human population growing, Victorian-era Earth is in dire need of fuel, land, and other natural resources. Fortunately, automated probes sent to Mars have discovered celerium, an ore that can be combusted to produce ten thousand times more power than a steam engine, and sylvanite, the densest substance ever found. More incredibly, the probes found ice that could be used in terraforming the planet, bringing the idea of colonizing Mars even closer to becoming a reality. As the head of a mining corporation, these minerals and ice found on Mars could make you unfathomably wealthy – if you can reach them before your competitors. You have ten rounds to send your astronauts into space, occupy the planet's most resource-rich zones, and harvest as much celerium, sylvanite, and ice as possible. At your command is a team of nine professionals. Each has a unique skill set, from helping your astronauts traverse the Red Planet to blowing up spaceships before they launch. In each round in Mission: Red Planet, players start by secretly deploying one of their character cards, with this card determining both when they place astronauts on the spaceships awaiting launch to Mars and which special action they take during the round. Each spaceship has a specified destination, and until an astronaut sets foot in a region, no one knows which resource they'll find. Players collect resources (worth points) three times during the game, and they each have a secret mission card that might grant them additional points at game's end. During the game, players might acquire an additional mission or a research card that changes the value of what awaits on Mars. The 2015 edition of Mission: Red Planet features the same gameplay as the original 2005 edition, but it includes: Components for up to six players instead of five Special two-player variant rules New action cards and revised mission and discovery cards Mars' moon Phobos as a new zone that astronauts can explore before possibly returning to the planet itself
- Mission: Red Planet (Second Edition)
- Aufbruch zum Roten Planeten
- Misión: Planeta Rojo
- Misja: Czerwona Planeta
- Mission: Planète Rouge
- Missione: Pianeta Rosso
Voti e commenti per Mission: Red Planet (Second Edition)
Gioco sottovalutato dove l'idea di Citadel viene utilizzata su tabellone per piazzamento lavoratori
Gioco di controllo territorio semplice e veloce, si spiega in pochissimo e si può giocare davvero con chiunque (salvo permalosi). !0 carte in mano uguali per tutti, e via alla conquista di Marte sgomitando per salire sule navicelle, spionaggi, assassinii, sabotaggi sono all'ordine del turno. Cattivissimo!
Anche se un gioco spesso dominato dal caso, una partita non gliela nego mai. La selezione azione ricorda tantissimo Citadels e anche la cattiveria che ne consegue è assolutamente la medesima.
Simpatico e divertente peso leggero. Forse a cercare un difetto dura un po' troppo per quel che offre.
Dalla coppia di autori Cathala&Faidutti è uscito un bellissimo family di maggioranze, condito da altre meccaniche che risultano ben amalgamate tra di loro, da un pizzico di bluff, obiettivi segreti e dalla possibilità di assestare qualche colpo basso. La chicca è l'utilizzo del sistema di risoluzione azioni alla Citadels che richiama il conto alla rovescia dei lanci spaziali.
Maggioranza su mappa con scelta azioni celata, poi risolte in ordine numerico. Molto bastardo
Un bel peso leggero, che pesca a piene mani da Citadels aggiungendo un elemento divertente di area control, nonché obiettivi segreti.
Divertente e immediato, maggioranze in pieno stile Cathala. Sottovalutato
Sottovalutato. Caotico e molto divertente
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