In Quest, all will show their true colors as Good and Evil struggle for the future of civilization. Hidden amongst King Arthur’s loyal servants are Mordred’s unscrupulous minions. These forces of Evil are few in number, but if they go unknown, they can sabotage Arthur’s great quests. Players are secretly dealt roles that determine if their allegiance is to Good or to Evil. Then, players debate, reason, and lie as they decide who to send on Quests—knowing that if just one minion of Mordred joins, the Quest could fail. Quest includes 25 different characters and many different ways to play the base game. Quest also includes the Director's Cut, a personal recommendation from the designer about the preferred way to play Quest. _______________________________________________________ Errata:Page 7 of the rulebook should say: (for non-Director's Cut version) Three successful Quests—Good wins! The game is over. Note: When using the optional Blind Hunter, the Blind Hunter reveals themself and a Hunt occurs (see page8). There is no discussion, nor Good's Last Chance. While the Blind Hunter is listed as optional, that role should always be included when including any named Good roles to provide a penalty for claiming. This (https://www.dropbox.com/s/7jw5t3x54up0jy0/Quest%20rulebook%20-%20page%20...) is a PDF of page 7 if you'd like to see how that fits into context, or want to print and include in your box. The above Errata rule does not apply to the Director's Cut.
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Voti e commenti per Quest
Avalon, senza votazione per le quest, con un bel potere lasciato al leader di turno e tanti personaggi che rendono la parte deduttiva molto sfidante. Altro grande plus è che scala bene verso il basso (financo a 4 giocatori). Velocissimo da giocare, offre finali inaspettati e tesi. Pone una sfida diversa da The Resistance sotto il profilo deduttivo, e quasi di pari livello. Perde in eleganza, dato il comparto regolistico più strutturato e meno immediato da comprendere.
Attenzione: da giocare con le regole della Director's Cut, che distribuiscono in maniera bilanciata il mix di personaggi al tavolo, mantenendo il Blind Hunter (uno dei ruolo cardine del gameplay) sempre in gioco.
Si tratta sostanzialmente di una variazione in alcune meccaniche del suo predecessore The Resistance: Avalon ma quello che restituisce nel complesso rimane pressochè immutato: un bel filler a ruoli nascosti condito da bluffing e deduzione che necessita del giusto tavolo come nella stragrande maggioranza per questo tipo di giuochi. Attenzione che rispetto al predecessore varia anche la performance del player count che forse diventa più performante.
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