Massive Star Destroyers fly to battle against Rebel corvettes and frigates. Banks of turbolasers unleash torrential volleys of fire against squadrons of X-wing and TIEs. Engineering teams race to route additional power to failing shields. Laser blasts and explosions flare across the battlefield. Even a single ship can change the tide of battle.
In Star Wars: Armada, you assume the role of fleet admiral, serving with either the Imperial Navy or Rebel Alliance. You assemble your fleet and engage the enemy. Using the game’s unique maneuver tool, you steer your capital ships across the battlefield, even while squadrons of starfighters buzz around them. Then, as these ships exchange fire, it’s your job to issue the tactical commands that will decide the course of battle and, perhaps, the fate of the galaxy.
Maneuver Tool
The maneuver tool is one of the game’s most innovative features and adds a unique feel to the way your capital ships must accommodate for inertia as they maneuver through the stars.
It consists of a number of segments linked with hinges, which is used to plot the ship's course. More nimble ships are allowed to turn the ship further at each hinge.
Command Stack
Armada balances the awesome scale of the Star Wars galaxy’s ships and space warfare with intuitive ship designs and accessible rules for issuing commands and resolving combat that make for rich, engaging, and highly tactical play experiences.
Capital ships are extremely powerful war machines, but they’re also massive and sophisticated vessels that can’t swiftly react to every development in the heat of battle. Accordingly, the key to flying these vessels effectively is learning how to plan ahead. You want to issue your commands in such a way that your crews will be ready to execute them at just the right times.
Each of your pre-painted capital ships has a command value, which determines how many commands it will have in its stack at any given point in time. During setup, you secretly build your initial command stack, selecting from any of four different commands, each of which provides a different advantage. Once you have locked your selections, you place the commands in your stack in the order of your choice. Then, during each round of game play, you secretly select and assign a new command to your ship, placing it at the bottom of your command stack, before you reveal the command at the top of your stack and gain its benefits.
- Star Wars: Armada
Voti e commenti per Star Wars: Armada
.
Il voto del prode Sir Alric è 6 e mezzo: certamente degno di esistere e di essere quantomeno saggiato.
.
.
ho preferito X-Wing, più coivolgente e dinamico.
- Voto 8
Scatola maestosa, piena di segnalini, carte piccole, medie e grandi, anche se solo con 3 navi ma uno di questi è uno star destroyer e ci sono squadre di caccia bastevoli da usare anche con altre navi di eventuali espansioni. E' uno skirmish 1Vs1 o anche 2Vs2 fratello più grande di X-Wing. Le regole per i movimenti sono a grandi linee simili a Wings of War.
Per comprendere le regole consiglio il link you tube della rubrica "tocca a te" indicato anche qui sulla tana del gobiln.
Andando subito al punto, il gioco è davvero bello e appassionante anche per chi non è super fan della serie, per quelli che sono fan invece è una goduria. Componenti ottimi, durata del gioco bilanciata (dopo 6 turni si finisce in ogni caso) poi customizzazione ottima, ogni nave può essere usata nella sua versione più potente o meno, si possono aggiungere potenziamenti, generali, e altro... però... però... madonna il prezzo è allucinante. Ho avuto la fortuna di acquistare una scatola rotta, però di base sono quasi 100€ e se vuoi fare una partitella normale almeno altre 2 navi te le devi comprare... e costano tra i 14 e i 20€ l'una... per un astronave di 5cm con relativo piedistello e carte... le navi più grandi altri 40€ l'una insomma il prodotto è ottimo ma il costo (a mio avviso) spropositato ed è un giogo che blocca il gioco.
Io ho comprato 2 espansioni e ho fatto già diverse partite e ce la siamo spassata alla grande... ma penso che mi fermerò qui, anche se è un peccato.
Per scrivere un commento e per votare devi avere un account. Clicca qui per iscriverti o accedere al sito
Accedi al sito per commentare e votare