Ancora nessuno aveva votato questo gioco. Di certo in Italia non è conosciutissimo, ma è un vero peccato. Cooperativo spaziale che sa molto di con ISS Vanguard a livello narrativo, pur trattandosi di un insieme di missioni slegate tra loro e su pianeti quanto mai diversi l'uno dall'altro. Unsettled mi ha colpito per la cura nella sceneggiatura, la varietà delle situazioni affrontate, il senso di scoperta e la costante consapevolezza di non avere abbastanza tempo per fare il necessario. Se l'effetto wow si perde un po' rigiocando una missione già affrontata, le differenze di setup fanno sì che tutte le volte le decisioni vadano ponderate da capo, riducendo anche il peso di un eventuale giocatore Alfa. Un difetto sta nel fatto che proprio la randomicità di alcuni elementi al setup potrebbe rendere troppo facile (o più spesso troppo difficile) terminare una missione. La durata di una missione è media (non più di 90-120 minuti, ma molto dipende dalle discussioni al tavolo) il che lo rende ottimo per una serata di gioco non impegnativa.
Lost amidst the surreal and bizarre unknowns of the far reaches of the cosmos, your crew of explorers must pull together to discover the resources necessary to survive the long journey home. Unsettled is a 2-4 player cooperative survival adventure set in the wondrous and unnerving fringes of uncharted space. There are no enemies and no combat, only an environment where every step, every breath, every particle around you could mean immediate, terrifying, death. Enemies are the least of your concerns. In these incredible conditions you must complete a series of tasks necessary to your continued survival. Perhaps the water reclamation system on the ship needs repair, or (as usual) food supplies are running low. Before you lies a strange alien landscape - it’s up to you to complete these tasks using…whatever you find out there. Each time you play you will have a different combination of survival tasks to complete and the things you discover (and their weird properties) will be different as well. So while you always start out knowing what problems you need to solve you have no idea how you’re going to use the world before you to do so (or what the world is going to do to you while you try). As you explore the environment, encountering wild & unique opportunities along the way, you will work closely with the rest of your crew to achieve your goal of continued existence. The only thing you can be sure of is each other; lose that trust and you’ll lose all hope of survival. —description from the designer
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