Ho giocato sia alla masquerade sia a questo, il passaggio al contrario di molti mi è piaciuto, più giocabile come clima senza quell'apocalisse incombente. Molto bello e accattivante all'inizio, ho cominciato con l'avventura introduttiva di New Orleans che mi è piaciuta a badalucco. Senza però un master veramente dentro a questa ambientazione secondo me si rischia di smettere subito di giocarci e in ogni caso è un sistema che poco si addice a una successione di avventure, anche se l'avanzamento è molto bello. E poi marò pubblicate qualche avventura
Insomma bello... na partita ogni tanto va bene se hai il master che ti pulsa e te lo offre
Welcome to the Danse Macabre
Since time immemorial, the Kindred - vampires - have stalked their prey, unseen by the mortal masses. Their world is a xenophobic nightmare, populated by tyrannical despots, wildeyed heretics, bloodthirsty rogues and scheming manipulators, all unified by the mysterious curse of vampirism. And you would join them? You would live forever? To play the lusts of mortals like a violinist plays the strings? Then beware, the price is steep to enter the neofeudal hell that the Damned have wrought.
Welcome to Undeath
Join the revival of the Storytelling tradition. Vampire: The Requiem invites you to tell your own stories set within the world of the Kindred. This book includes rules for using vampires in World of Darkness chronicles, covering everything from the five clans to covenants to Disciplines, bloodlines, storytelling advice and a complete spread of game systems governing the undead. Hardcover. Requires the World of Darkness rulebook for play.
- Vampire: The Requiem Rulebook
- Vampiri: il Requiem
- Vampiro: O Réquiem
- Wampir: Requiem