The period of the Warring States (475-221 BCE) describes a time of endless wars between seven rival states: Qin, Chu, Qi, Yan, Han, Wei, and Zhao. These states were finally unified in 221 BCE under the Qin dynasty to lay the origin of today's China, with its two main rivers: the Yellow and the Yangtze. Yellow & Yangtze, the sister game to the highly acclaimed board game Tigris & Euphrates, invites you to replay this eventful period and to lead your dynasty to victory. In Yellow & Yangtze, players build civilizations through tile placement. Players are given five different leaders: Governor, Soldier, Farmer, Trader, and Artisan. The leaders are used to collect victory points in these same categories. However, your score at the end of the game is the number of points in your weakest category. Conflicts arise when civilizations connect on the board. To succeed, players' civilizations must survive these conflicts, calm peasant revolts, and grow secure enough to build prestigious pagodas.
- Yellow & Yangtze
- Хуанхэ и Янцзы
- 長江黃河
- 황하와 장강
Voti e commenti per Yellow & Yangtze
Voto provvisorio per un titolo che ho giocato soltanto in digitale e che vorrei approfondire. Rifacimento di Tigris&Euphrates, è un piazzamento tessere che, come il suo predecessore, è diverso da qualsiasi altro piazzamento tessere: molto affascinante, ma difficile da capire e padroneggiare nonostante le regole semplici. Anche se è indipendente dalla lingua, sarebbe ora che venisse localizzato in Italia.
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Rivisitazione del più famoso Tigri ed Eufrate, che ricalca all'80%. Il 20% differente è per me una miglioria rispetto al progenitore. Le tessere leader fuori dal campo garantiscono un piccolo bonus, e il mercato aggiunge un pizzico di controllabilità in più che non guasta. Unico neo, può capitare di spostare pagode molto di frequente, meno tematico dei monumenti di T&E.
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