Gioco chiaramente edito negli anni '90 e si sente. Nel senso che è estremamente punitivo - con giocatori che vengono eliminati anche subito e devono stare anche ore ad attendere che gli altri finiscano di giocare, un'aleatorietà totale (in sostanza non hai modo di elaborare nessun tipo di strategia o tattica, sei sempre e perennemente nelle mani del caso) che rende il gioco più una storia da seguire che altro. Con il problema che spesso, per via di alcune dinamiche, appunto, punitive, un giocatore può trovarsi fermo per tantissimi turni e rimane costretto a guardare gli altri che pescano carte ed eseguono azioni.
Players explore the ruins of Castle Dragonfire trying to reach the treasure chamber in the center of the dungeon and escape alive with as much treasure as possible. A limited number of turns before the game ends puts pressure on players to take risks and score rewards because anyone left in the dungeon when time runs out dies! A tile-laying system creates the maze-like dungeon and ensures that no two games are ever exactly the same. Originally published as Drakborgen (Dragon Keep) in 1985 by Alga, a subsidiary of BRIO AB. Sold in Norway (Skatten i borgen) and Denmark (Drageborgen). Licenced to Germany (Schmidt Spiele) as Drachenhort, to Great Britain (Games Workshop) as DungeonQuest. A 2nd edition named Drakborgen Legenden was released in 2002 (never released outside Sweden). The game was re-licensed to FFG in 2010, who released the 3rd edition the same year. See the family entry for more information. Expanded by: Drakborgen II (the Swedish expansion that upon Games Workshop's British release was split into the two below:) Heroes for Dungeonquest Dungeonquest: Catacombs Re-implemented by: Drakborgen Legenden DungeonQuest (Third Edition) DungeonQuest: Revised Edition
- DungeonQuest
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- Skatten i borgen