The game has been designed as a tribute for the centenary of the discovery... One of the most important discoveries in modern archeology occurred on November 26, 1922, when the tomb of Pharaoh Tutankhamun, from the 18th dynasty, was found. After cataloging all the treasures in the chambers, Carter arrived at the royal chamber where the pharaoh's sarcophagus had rested for three thousand years. From then on, people who had visited the tomb began to die, this fact is popularly known as the Pharaoh's curse. The objective of the game is to be the player with the most valuable collection of treasures (most points) extracted from Tutankhamen's tomb and at the same time not to be the player who dies from the effect of the pharaoh's curse. —description from the designer Uno de los hallazgos más importantes de la arqueología moderna se produjo el 26 de noviembre de 1922, cuando se encontró la tumba del faraón Tutankamón, de la dinastía XVIII. Después de catalogar todos los tesoros de las cámaras, Carter llegó a la cámara real donde descansaba el sarcófago del faraón desde hacía tres mil años. A partir de entonces empezaron a morir personas que habían visitado la tumba, este hecho es conocido popularmente como la maldición del faraón. El objetivo del juego es ser el jugador con la colección de tesoros más valiosa (más puntos) extraída de la tumba de Tutankamón y a la vez no ser el jugador que muera por efecto de la maldición del faraón. —description from the designer (Spanish)
- La Maldición de Tutankamón